Την πρώτη φορά που ανέλαβα την Α'τάξη ακολούθησα τη σειρά και τους χρόνους του βιβλίου του δασκάλου για να διδάξω την εισαγωγική ενότητα και το αποτέλεσμα ήταν ότι τα μισά παιδάκια δεν μπορούσαν να συλλαβίσουν ικανοποιητικά κατά την ολοκλήρωσή της.
Για καλή μου τύχη την ημέρα που "τελείωνα" την ενότητα είχε έρθει να μας επισκεφτεί ο τότε Σχολικός Σύμβουλος. Του είπα τον προβληματισμό μου και μου απάντησε απλά: "Ε! Και γιατί δεν την ξανακάνεις;".
Φυσικά άρχισε να βαράει μέσα μου το καμπανάκι για την ύλη που θα έμενε πίσω, το χρόνο που θα χανόταν από την υπόλοιπη ύλη, αν θα ολοκλήρωνα τα βιβλία κτλ κτλ... Όμως ακολούθησα στη συμβουλή του.
Το αποτέλεσμα ήταν όλα τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα του συλλαβισμού μετά τη δεύτερη φορά και η υπόλοιπη διαδικασία έγινε πολύ εύκολη.
Αυτό ήταν το πρώτο μάθημα σε αυτή την τάξη: Δε βιαζόμαστε! Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και η ενότητα "Πού είναι ο Άρης" πρέπει να διδάσκεται όσο πιο αργά γίνεται.
Μετά από 4 χρόνια και τη συνεργασία με συναδέλφους, κατέληξα να την χωρίζω σε 15 μαθήματα τα οποία ακολουθούνται από 15 φύλλα εργασίων και ένα σωρό δραστηριότες που γίνονται στην τάξη και οι οποίες κάθε χρόνο εμπλουτίζονται.
Οι υποενότητες είναι οι εξής:
Οι υποενότητες είναι οι εξής:
- Το γράμμα Α.
- Το γράμμα Π και η συλλαβή πα.
- Το γράμμα Ι και η συλλαβή πι.
- Η δισύλλαβη λέξη παπί.
- Το γράμμα Τ και η συλλαβή τα.
- Η δισύλλαβη λέξη πίτα.
- Η τρισύλλαβη λέξη πατάτα.
- Το γράμμα Ο και οι συλλαβές πο και το.
- Η δισύλλαβη λέξη τόπι.
- Το γράμμα ε.
- Το γράμμα Λ, η συλλαβή λα και η λέξη έλα.
- Το γράμμα Ν, η συλλαβή να και οι λέξεις ένα και πανί.
- Το γράμμα Μ, η συλαββή με και η λέξη πάμε.
- Επανάληψη.
Όλα τα φύλλα έχουν τη λογική κάθε γράμμα, συλλαβή ή λεξούλα να εντάσσεται σταδιακά ξεκινώντας από πιο εύκολες δραστηριότητες που βασίζονται σε γνώσεις που ήδη έχουν τα παιδιά.
Οι ασκήσεις οι οποίες είναι με αστεράκι είναι παρόμοιες με άλλες που υπάρχουν στο φυλλάδιο ή στο Τετράδιο Εργασιών και για το λόγο αυτό προορίζονται για το σπίτι.
Τέλος, το γράμμα, τη συλλαβή ή τη λέξη που διδάσκεται τα παιδιά την αντιγράφουν στο διπλοχάρακο τετράδιο έτσι ώστε σιγά σιγά να βελτιώνουν την τοποθέτηση των γραμμάτων τους στη γραμμή του τετραδίου και να συνηθίζουν το σωστό μέγεθος.
Τα φύλλα εργασίας για την ενότητα αυτή θα τα βρείτε εδώ: Πού είναι ο Άρης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου