Στόχοι μαθήματος
Με το τέλος της ενότητας τα παιδιά θα μπορούν:
-
Να αναγνωρίζουν στοιχεία περιγραφής μέσα σε ένα κείμενο.
-
Να ξεχωρίζουν εξωτερικά και εσωτερικά χαρακτηριστικά ενός προσώπου.
-
Να περιγράφουν την εξωτερική τους εμφάνιση, χρησιμοποιώντας επίθετα.
-
Να εκφράζουν στοιχεία της προσωπικότητάς τους (ενδιαφέροντα, συνήθειες, προτιμήσεις).
-
Να οργανώνουν τις σκέψεις τους.
Να συνθέτουν ένα περιγραφικό κείμενο.
Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2
Κάπου εκεί εμφανίστηκε στην παρέα μας ο Μήτσος! Ο Μήτσος ήταν ένα ανρθωπάκι σχεδιασμένο απλά με μολύβι σε χαρτί του μέτρου και έμελλε να γίνει ο καινούριος τους φίλος.
Εξήγησα ότι, όταν γνωρίζουμε κάποιον, υπάρχουν στοιχεία που φαίνονται αμέσως. Όπως τα ρούχα που φοράει ή χαρακτηριστικά της εμφάνισής του. Γι' αυτά δεν χρειάζεται να ρωτήσουμε για να τα μάθουμε. Έτσι, τα παιδιά άρχισαν να λένε τι βλέπουν στον Μήτσο, κι εγώ τα κατέγραφα και τα χρωμάτιζα στην αφίσα. Αυτή ήταν η «εξωτερική εμφάνιση» του Μήτσου.
Δραστηριότητα 3
Στη συνέχεια έπρεπε να κάνουν το ίδιο για τον εαυτό τους.
Στη συνέχεια έπρεπε να κάνουν το ίδιο για τον εαυτό τους. Είχα ήδη κολλήσει στο τετράδιό τους ένα αγοράκι ή ένα κοριτσάκι. Τα παιδιά έπρεπε να χρωματίσουν το ανθρωπάκι τους –δηλαδή τον εαυτό τους– και στη συνέχεια να σημειώσουν γύρω του τι έχει ή τι φοράει. Για να είναι ακριβής η περιγραφή των στοιχείων, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν επίθετα.
Στη συνέχεια έπρεπε να κάνουν το ίδιο για τον εαυτό τους. Είχα ήδη κολλήσει στο τετράδιό τους ένα αγοράκι ή ένα κοριτσάκι. Τα παιδιά έπρεπε να χρωματίσουν το ανθρωπάκι τους –δηλαδή τον εαυτό τους– και στη συνέχεια να σημειώσουν γύρω του τι έχει ή τι φοράει. Για να είναι ακριβής η περιγραφή των στοιχείων, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν επίθετα.
Δραστηριότητα 4
Μετά έπρεπε να ανοίξουν το ανθρωπάκι τους και να γράψουν μερικά στοιχεία για τον εαυτό τους, τα οποία δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Είναι στοιχεία που κάποιος θα τα μάθει μόνο αν τους τα πουν οι ίδιοι ή αν τους γνωρίσει καλύτερα.
Μετά έπρεπε να ανοίξουν το ανθρωπάκι τους και να γράψουν μερικά στοιχεία για τον εαυτό τους, τα οποία δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Είναι στοιχεία που κάποιος θα τα μάθει μόνο αν τους τα πουν οι ίδιοι ή αν τους γνωρίσει καλύτερα.
Δραστηριότητα 5
Τέλος, ήρθε η στιγμή να συγκεντρώσουν όλα τα χαρακτηριστικά σε ένα μικρό κειμενάκι, μέσα από το οποίο θα παρουσίαζαν τον εαυτό τους. Το σημαντικό ήταν να γράψουν πρώτα τι έχουν, στη συνέχεια τι φοράνε και στο τέλος τι τους αρέσει. Αφού ολοκλήρωσαν την περιγραφή, πρόσθεσαν κι έναν τίτλο στο κείμενό τους.
Για πρώτη προσπάθεια περιγραφής προσώπου, τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά και –το σημαντικότερο– η διαδικασία αποδείχτηκε ευχάριστη για τα παιδιά!
Το υλικό του μαθήματος & εξτρά υλικό μπορείτε να το βρείτε εδώ:
Υλικό για όλη την ενότητα μπορείτε να βρείτε εδω:
Συγχαρητήρια για την πανέμορφη δουλειά σας! Ήθελα να σας ρωτήσω πώς θα μπορούσα να βρω το αγόρι και το κορίτσι που θα ήθελα να το χρησιμοποιήσω στις περιγραφές με τα παιδιά μου; Έχω κι εγώ φέτος δευτεράκια. Υπάρχει πατρόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για την πανέμορφη δουλειά σας! Ήθελα να σας ρωτήσω πώς θα μπορούσα να βρω το αγόρι και το κορίτσι που θα ήθελα να το χρησιμοποιήσω στις περιγραφές με τα παιδιά μου; Έχω κι εγώ φέτος δευτεράκια. Υπάρχει πατρόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Γιάννη κι ευχαριστώ για τα όμορφα σχόλια! Μπορείς να βρεις τα πατρονάκια μέσα στο πακέτο με το υλικό και τα φύλλα εργασίας που αναφέρεται στο τέλος του άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφή