Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

E-me ... για e-μαθήματα!


 Τις τελευταίες μέρες έχει ξεκινήσει μια μεγάλη συζήτηση για την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση που έκανε απότομα την εμφάνισή της. 

 Κι αυτό γιατί όλοι μας καλούμαστε να μάθουμε και να εκπαιδεύσουμε γρήγορα τους εαυτούς μας σε εργαλεία και μεθόδους που δεν είχε χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε ξανά . 
 Σίγουρα οι συνθήκες δεν είναι οι ιδανικές, αλλά τι είναι ιδανικό και συνηθισμένο σε αυτή την κατάσταση που ζούμε;
  Έχω αρκετό καιρό που μελετάω κάποιες πλατφόρμες, κυρίως για ασύγχρονη εκπαίδευση, ώστε να δω ποια μπορώ να εκμεταλλευτώ καλύτερα. 
 Στόχος μου είναι να μπορέσω να δημιουργήσω κάποια ολοκληρωμένα μαθηματάκια, με μια ροή δραστηριοτήτων. Θέλω μέσω αυτών τα παιδιά να μελετήσουν τα πιο εύκολα κομμάτια της ύλης, ώστε όταν ανοίξουν τα σχολεία να έχουμε χρόνο να ασχοληθούμε με τα πιο απαιτητικά.
 Η πλατφόρμα e-me διαθέτει μια σειρά από εργαλεία για να πετύχει κανείς ό,τι θέλει να φτιάξει!



 Αρχικά, για να συνδεθεί κανείς στην πλατφόρμα χρειάζεται να έχει λογαριασμό στο ΠΣΔ. Αν συνδεθεί μια φορά με τους λογαριασμούς του, τότε αυτόματα γίνεται χρήστης της πλατφόρμας. Μετά από αυτό, μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του μαθήματα ή ακόμα μπορεί κάποιος να τον αναζητήσει και να τον εντάξει στις επαφές ή τις κυψέλες του. 


 Η αρχική οθόνη της e-me έχει τη δομή μια οθόνης κινητού. Διαθέτει διάφορες εφαρμογές που αξίζει τον κόπο να εξερευνήσει κανείς! Οι εφαρμογές εμφανίζονται με κυκλικά εικονίδια. 

 Στο επάνω δεξιά μέρος της αρχικής οθόνης υπάρχει ένα κουδουνάκι. Σε αυτό έρχονται όλες οι ειδοποιήσεις για ό,τι νέο υπάρχει στο λογαριασμό. 
 Δίπλα από το κουδουνάκι υπάρχει ένα φακελάκι που είναι για τα προσωπικά μηνύματα.
 Ακριβώς δίπλα, βρίσκεται η φωτογραφία και ένας χαιρετισμός. Εκεί είναι το μενού για όλες τις ρυθμίσεις της σελίδα και του προφίλ σου. 
  Κάτω από το κουδουνάκι υπάρχει ένα εικονίδιο με τετραγωνάκια. Από εκεί μπορεί κανείς να αλλάξει θέση στις εφαρμογές.

Από τις ρυθμίσεις μπορούμε να αλλάζουμε εμφάνιση στην αρχική μας οθόνη.

 Από το e-me store μπορούμε να εγκαταστήσουμε κάποιες πρόσθετες εφαρμογές στη σελίδα μας.

Με το my photodentro μπορούμε να αποθηκεύουμε κατευθείαν εκεί υλικό που έχουν βρει και έχουμε ξεχωρίσει στο photodentro ώστε να το έχουμε άμεσα διαθέσιμο.

 Στο e-portfolio μπορούμε να αποθηκεύουμε δείγματα εργασιών που έχουμε κάνει. Υπάρχει η δυνατότητα να βάλουμε εικόνες και πληροφορίες για το συγκεκριμένο μάθημα.

Με τις ΠΣΔ τηλεδιασκέψεις, ανοίγει η σελίδα των τηλεδιασκέψεων. Από εκεί μπορεί κανείς να προετοιμάσει μια τηλεδιάσκεψη με τους μαθητές του.




 Η εφαρμογή e-me content είναι για τη δημιουργία ηλεκτρονικών ασκήσεων. 
 Η συγκεκριμένη εφαρμογή διαθέτει 40 εργαλεία για τη δημιουργία διαφορετικών ασκήσεων, οι οποίες μπορούν να δίνουν άμεση ανατροφοδότηση και λύση στους μαθητές.
  


 Μια περιγραφή όλων των εργαλείων που υπάρχουν σε αυτή την εφαρμογή βρίσκονται στη σελίδα: https://h5p.org/content-types-and-applications  
 Σε αυτή τη σελίδα υπάρχουν και παραδείγματα για κάθε εργαλείο. Έτσι μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για την εμφάνιση των ασκήσεων που φτιάχνονται με αυτό.



 Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει το εργαλείο column.
 Αυτό το εργαλείο ενσωματώνει αρκετά από το υπόλοιπα εργαλεία που υπάρχουν στο e-me content. Έτσι μπορεί κανείς να φτιάξει μια ακολουθία δραστηριοτήτων με συγκεκριμένη σειρά και στόχο.
 Παραδείγματα για τη μορφή που μπορούν να πάρουν οι δραστηριότητες μπορεί κανείς να δει εδω: https://h5p.org/column

 Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον εργαλείο είναι τα διαδραστικά βίντεο.
 Με αυτό το εργαλείο, μπορεί κανείς να μετατρέψει οποιοδήποτε βίντεο σε διαδραστικό. Δηλαδή να προσθέσει επάνω σε αυτό, λεζάντες, εικόνες, δικό του ήχο ακόμα και ερωτήσεις.

 Για το κάθε αντικείμενο που έχουμε φτιάξει στο e-me content υπάρχει η επιλογή δραστηριότητα χρηστών. 
 Με αυτή την επιλογή μπορεί κανείς να ελέγξει πόσοι απάντησαν στις ερωτήσεις και τι αποτελέσματα είχαν. Όμως ο δάσκαλος, δεν μπορεί να διορθώσει ο ίδιος, αφού αυτό έχει ρυθμιστεί ήδη κατά τη δημιουργία μιας άσκησης και δίνεται αυτόματα. 

 Για να έχει κάποιος τη δυνατότητα να διορθώσει ο ίδιος και να δώσει ανατροφοδότηση σε μια άσκηση, τότε θα χρησιμοποιήσει την εφαρμογή e-me assignments.
 Με αυτή την εφαρμογή μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια άσκηση και να την κάνει ανάθεση στους μαθητές που θέλει. 
 Οι μαθητές πατώντας την υποβολή απάντησης, μπορούν είτε να γράψουν την απάντησή τους είτε να μεταφορτώσουν την απάντησή τους με ένα αρχείο. 
 Ο δάσκαλος στη συνέχεια έχει τη δυνατότητα να δει την απάντηση του μαθητή. Τότε μπορεί είτε να του ζητήσει να διορθώσει την απάντησή του και να τη στείλει ξανά είτε να του παρέχει οριστική ανατροφοδότηση. 


 Η εφαρμογή κυψέλες είναι στην ουσία οι τάξεις. Μπαίνοντας εκεί μπορεί κανείς να φτιάξει μια δημόσια ή μια ιδιωτική κυψέλη. 
 Δηλαδή, μια ηλεκτρονική τάξη ή ακόμα και μια ομάδα συναδέλφων για επικοινωνία.

 Μπαίνοντας σε μια κυψέλη που έχουμε φτιάξει, τότε θα δούμε ότι αυτή έχει τη δική της αρχική σελίδα και τις δικές της εφαρμογές. 

 Μέσω αυτών μπορούμε να δούμε μόνο μέλη, αρχεία, assignments και ό,τι άλλο αφορά τη συγκεκριμένη κυψέλη. 

 Αν θέλουμε να καλέσουμε κάποιον στη συγκεκριμένη κυψέλη, τότε θα τον κάνουμε αναζήτηση μέσα από τις επαφές της κυψέλης αυτής. 


 Σε κάθε κυψέλη υπάρχει ο τοίχος. Είναι το σημείο όπου μπορεί να υπάρχει επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της κυψέλης. Σε αυτόν, οι μαθητές μπορούν να αναρτούν ερωτήσεις ή απορίες τους. 

  Ο δάσκαλος εκτός από αναρτήσεις για την παροχή υλικού, απαντήσεων, διευκρινίσεων, οδηγιών έχει τη δυνατότητα με το κουμπί e-me content να αναρτήσει απευθείας κάποιο αντικείμενο που έχει φτιάξει.

 Εξαιρετικά και πολύ κατατοπιστικά βίντεο για την e-me υπάρχουν στο YouTube, στο κανάλι του Νικόλα Μακροδήμου, που βοηθούν πραγματικά να κατανοήσει κανείς τη λειτουργία της πλατφόρμας.


 Οι συνθήκες μπορεί να απαιτούν άμεση απόκριση από τη μεριά μας και ο φόρτος εργασίας να είναι μεγάλος. Επίσης μεγάλο φόρτο έχουν τα δίκτυα και οι αντίστοιχες ιστοσελίδες που ίσως να είναι πέρα από αυτό που μπορούν να αντέξουν. 
 Κανείς άλλωστε δεν θα φανταζόταν ένα μήνα πριν ότι θα υπήρχε αυτή η ανάγκη. 
 Χρειάζεται υπομονή και επιμονή κάποιες φορές!
 Όμως αξίζει τον κόπο να εξερευνήσουμε εργαλεία και να αναπτύξουμε δεξιότητες και μεθόδους που θα μας φανούν χρήσιμες και στο μέλλον. Είτε για μαθητές που λείπουν λόγω ασθένειας αρκετό καιρό είτε για να εμπλουτίσουμε τη καθημερινή διδακτική διαδικασία είτε στα πλαίσια της ανεστραμμένης τάξης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου