Μέσα από τη διαδικασία αυτή, τα παιδιά γνώρισαν τα ζώα
της φάρμας, τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις οποίες εκτρέφονται κι ένα
κτηνοτροφικό προϊόν (τυρί) που παράγει η καθεμία από αυτές τις χώρες.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, μελέτησαν τα
χαρακτηριστικά των ζώων, τα ταύτισαν με το περιβάλλον της χώρας, εντόπισαν διαφορές στις ράτσες, παρατήρησαν τον τρόπο εκτροφή τους και τον
σύγκριναν με τον τρόπο που ήδη γνωρίζουν στην περιοχή τους.
Παράλληλα έμαθαν το τυρί που παράγεται στην κάθε χώρα, μελέτησαν τα χαρακτηριστικά του, συνειδητοποίησαν την πορεία του μέχρι να φτάνει στα χέρια μας κι έμαθαν τι σημαίνει η Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης για κάποιο προϊόν. Τέλος, το δοκίμασαν!
Παράλληλα έμαθαν το τυρί που παράγεται στην κάθε χώρα, μελέτησαν τα χαρακτηριστικά του, συνειδητοποίησαν την πορεία του μέχρι να φτάνει στα χέρια μας κι έμαθαν τι σημαίνει η Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης για κάποιο προϊόν. Τέλος, το δοκίμασαν!
Τελειώνοντας το πρόγραμμα ένα ακόμα παράθυρο είχε ανοίξει
για τα παιδιά. Μέσα από αυτό είδαν ότι σαν μέλη μιας μεγαλύτερης «οικογένειας» έχουν
τις ίδιες ασχολίες, τρέφονται με τα ίδια προϊόντα, τα οποία παράγονται και φτάνουν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το γεγονός αυτό
τα προβλημάτισε για την αναγκαιότητα της κτηνοτροφίας και τη σημασία της στη
ζωή μας.
Όλα ξεκίνησαν με την ενότητα "τα ζώα" της Μελέτης Περιβάλλοντος όπου τα παιδιά συνειδητοποίησαν τα στάδια ανάπτυξης των ζώων, το μέγεθος, τον τρόπο ζωής τους, τις ανάγκες και τα προβλήματά τους, τις ποικιλίες των ειδών κα τη σχέση τους με το περιβάλλον.
Στη συνέχεια είδαν βίντεο με φάρμες ζώων και αναρρωτήθηκαν σε ποια περιοχή μπορεί να βρίσκονται.
Παρακολούθησαν το βίντεο "Γεωργία: στην καρδιά της ζωής μας" και προβληματίστηκαν για τη σπουδαιότητα του ρόλου ενός κτηνοτρόφου, για τα οφέλη και τη δουλειά των αγροτών στην καθημερινή ζωή.
Τέλος σχεδιάσαν σε χαρτί του μέτρου τη δική τους φάρμα την οποία εμπλούτιζαν σταδικά με τις πληροφορίες που μάθαιναν.
Στην πορεία του προγράμματος οι μαθητές γνώρισαν 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις οποίες εκτρέφονται σε μεγαλύτερο ποσόστό τα ζώα που επιλέχτηκαν. Μέσα από βίντεο, χάρτες και παρουσιάσεις μελέτησαν το κάθε ζώο σε συνδυασμό με τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά της κάθε χώρας.
Επίσης γνώρισαν ένα τυρί που παράγει η κάθε μια από αυτές τις χώρες, σαν αποτέλεσμα της κτηνοτροφίας της. Έμαθαν για τη διατροφική του αξία, τα χαρακτηριστικά του, αναρωτήθηκαν για τον τρόπο που φτάνει στα χέρια μας. Επίσης έμαθαν τη σημασία της Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και τέλος τα δοκίμασαν!
Όλες τις πληροφορίες που έμαθαν τις συνέλεξαν σε ένα μικρό βιβλιαράκι!
Μεγάλο μέρος των πληροφορίων και η πορεία του προγράμματος βασίστηκε στο υλικό από την γωνιά των εκπαιδευτικών. Όπως:
Όλα ξεκίνησαν με την ενότητα "τα ζώα" της Μελέτης Περιβάλλοντος όπου τα παιδιά συνειδητοποίησαν τα στάδια ανάπτυξης των ζώων, το μέγεθος, τον τρόπο ζωής τους, τις ανάγκες και τα προβλήματά τους, τις ποικιλίες των ειδών κα τη σχέση τους με το περιβάλλον.
Στη συνέχεια είδαν βίντεο με φάρμες ζώων και αναρρωτήθηκαν σε ποια περιοχή μπορεί να βρίσκονται.
Παρακολούθησαν το βίντεο "Γεωργία: στην καρδιά της ζωής μας" και προβληματίστηκαν για τη σπουδαιότητα του ρόλου ενός κτηνοτρόφου, για τα οφέλη και τη δουλειά των αγροτών στην καθημερινή ζωή.
Τέλος σχεδιάσαν σε χαρτί του μέτρου τη δική τους φάρμα την οποία εμπλούτιζαν σταδικά με τις πληροφορίες που μάθαιναν.
Στην πορεία του προγράμματος οι μαθητές γνώρισαν 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις οποίες εκτρέφονται σε μεγαλύτερο ποσόστό τα ζώα που επιλέχτηκαν. Μέσα από βίντεο, χάρτες και παρουσιάσεις μελέτησαν το κάθε ζώο σε συνδυασμό με τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά της κάθε χώρας.
Επίσης γνώρισαν ένα τυρί που παράγει η κάθε μια από αυτές τις χώρες, σαν αποτέλεσμα της κτηνοτροφίας της. Έμαθαν για τη διατροφική του αξία, τα χαρακτηριστικά του, αναρωτήθηκαν για τον τρόπο που φτάνει στα χέρια μας. Επίσης έμαθαν τη σημασία της Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και τέλος τα δοκίμασαν!
Όλες τις πληροφορίες που έμαθαν τις συνέλεξαν σε ένα μικρό βιβλιαράκι!
Μεγάλο μέρος των πληροφορίων και η πορεία του προγράμματος βασίστηκε στο υλικό από την γωνιά των εκπαιδευτικών. Όπως:
- "Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη"
- "Europe and Agriculture"
- "Γεωργία: στην καρδιά της Ευρώπης"
Σημαντική ήταν η βοήθεια της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα για αποστολή του υλικού που χρειάστηκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου