Κυριακή 20 Αυγούστου 2017

Μ' ένα lapbook...η προπαίδεια στα χέρια τους!

 Lapbook...δεν χρειάζεται να αναφέρω πόσο με ενθουσιάζουν! Όποιος έχει διαβάσει τις αναρτήσεις: "Lapbook;;;" και "Τι είναι ένα lapbook;" θα το έχει καταλάβει σίγουρα!

 Σχεδιάζοντας και οργανώνοντας τις διδασκαλίες και το υλικό που θα χρησιμοποιούσα για τα μαθήματα της προπαίδειας, αποφάσισα να φτιάξουν τα παιδιά ένα lapbook με την προπαίδεια των αριθμών.

Ο στόχος μου ήταν:

    • Να αποκτήσουν ένα παραγόμενο προϊόν με την προπαίδεια 
    • το οποίο θα περιείχε όλες τις πληροφορίες που μάθαμε στα συγκεκριμένα κεφάλαια 
    • να είναι αρκετά ελκυστικό ώστε 
    • να τους κεντρίζει το ενδιαφέρον να το επεξεργάζονται  και 
    • να τα βοηθήσει να έρχονταν σε επαφή με την προπαίδεια.  

       
      Για την κατασκευή του χρειάζονται:
        • χρωματιστά χαρτόνια μεγέθους Α4
        • χρωματιστό χαρτί μεγέθους Α4
        • εκτυπώσιμο υλικό
        • κόλλες
        • ψαλίδια
        • ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους
           Και φυσικά χρόνο και πολλή διάθεση!!!



          Η διαδικασία που είναι:

          Αρχικά:

            Διπλώνουμε τα χαρτονάκια. 
            Για να φτιάξω τα ανοιγόμενα μέρη, τσάκισα τη δεξιά και την αριστερή πλευρά τους προς τη μέση.

            Αποφασίζουμε τα χρώματα από το χαρτί Α4 που θα χρησιμοποιούσουμε.

            Εκτύπωσα το υλικό μου στο χρωματιστό χαρτί.



              Πριν από κάθε μάθημα χρειάζεται μια σχετική προετοιμασία:
                • Φωτοτυπούμε το εκτυπώσιμο υλικό στα χρωματιστά χαρτιά
                • Κόβουμε πρόχειρα ότι χρειάζεται κόψιμο ώστε να είναι έτοιμο να δωθεί στα παιδιά να το κόψουν ή να το διπλώσουν. 
                • Διπλώνουμε ό,τι χρειάζεται δίπλωμα.
                   Φυσικά μπορούν να διπλώσουν τα παιδιά μόνα τους πριν τα κολλήσουν. Στην αρχή θα χρειαστεί λίγο χρόνο παραπάνω. Όμως μετά θα το κάνουν μόνα τους. 

                   Για να μπορέσουμε να γίνει η διαδικασία ευχάριστα και χωρίς την πίεση του χρόνου θα πρέπει να προχωρησούμε σταδιακά και να αφιερώσουμε κάποιες διδακτικές ώρες. Το πιο βολικό είναι να χρησιμοποιήσουμε τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης.
                   Στη συγκεκτιμένη περίπτωση ήθελα το lapbokk να είναι συνειφασμένο με το αντίστοιχο μάθημα και να αποτελεί έναν τρόπο συγκέντρωσης και καταγραφής των πληροφορίων που έμαθαν. Οπότε κάθε φορά που ολοκλήρωνα ένα κεφάλαιο από το βιβλίο, τότε τα παιδιά ετοίμαζαν το αντίστοιχο τμήμα του lapbook.

                  Μετά τις προπαίδειες 2-4, 3-6, 5-10, 1-11.
                  Απαιτούνται 4 διδακτικές ώρες.
                    
                    • Τα παιδιά έπαιρναν τα lapbook τους με την καινούρια βάση έτοιμη για να κολλήσουν το υλικό.
                    • Έδινα στα παιδιά το υλικό για την κατασκευή με τα πορτάκια. Το δίπλωναν, το κολλούσαν και έγραφαν τα αποτελέσματα




                      Για τις προπαίδειες 7 και 8. 
                      Απαιτείται 1 διδακτική ώρα. 
                        • Έκοψαν το υλικό και το κόλλησαν στο εσωτερικό του αριστερού πτερύγιου.
                        • Έβαλαν κόλλα μόνο στο πάνω μέρος έτσι ώστε να μπορούν να ανοίγουν.
                        • Ανοίγοντας τα πορτάκια, στο πάνω μέρος έγραψαν την πράξη με λέξεις σαν ποιηματάκι πχ έξι-εφτά. Κάτω από το πορτάκι (πάνω στο χαρτόνι) έγραφαν το αποτέλεσμα.
                           Με αυτόν τον τρόπο ανοίγοντας το κάθε πορτάκι διαβάζουν σαν ποιηματάκι π.χ. έξι-εφτά... 42!
                           Έτσι θα μπορέσουν να τους αποτυπωθούν τα δύσκολα γινόμενα σαν τραγουδάκι!


                          Για την προπαίδεια του 9. 
                          Απαιτείται μια διδακτική ώρα.
                            • Έκοψαν τα χεράκια.
                            • Κόλλησαν μόνο το τμήμα της παλάμης, έτσι ώστε τα δαχτυλάκια να διπλώνουν. 
                            • Κάτω από κάθε δαχτυλάκι έγραψαν τα αποτελέσματα. 
                            • Παράλληλα τους έδειξα το κόλπο με τα δάχτυλα ώστε να υπολογίζουν εύκολα τα γινόμενα της προπαίδειας του 9.


                              Τι γίνεται με το 0;
                              Απαιτείται μια διδακτική ώρα.
                                • Έκοψαν το υλικό.
                                • Κόλλησαν το μηδέν εσωτερικά στο δεξί πορτάκι.
                                • Στη συνέχεια τα άφησα να σκεφτούν πόσο να κάνει 2x0. Μόλις βρήκαν ότι κάνει μηδέν, έγραψα την πράξη στο πίνακα.
                                • Ρώτησα κι άλλα γινόμενα και με μεγάλους αριθμούς. Αυτό είναι πιο εντυπωσιακό και βοηθάει να το θυμούνται καλύτερα!
                                • Έγραψα όλα τα γινόμενα στον πίνακα.
                                • Πάνω στο μηδέν έγραψαν μερικά από τα γινόμενα του πίνακα.
                                • Και φυσικά τον κανόμα σε μια απλή πρόταση σαν να τους τη λέει το μηδεν! 




                                  Για το οπισθόφυλλο.
                                  Απαιτείται μια διδακτική ώρα.
                                    • Έκοψαν και κόλλησαν τον πίνακα της προπαίδειας.
                                    • Συμπλήρωσαν τους αριθμούς που έλειπαν στον πίνακα. Άρχισαν με την κενή γραμμή, μετά τη στήλη και στο τέλος τη διαγώνιο.
                                    • Τους έδειξα πώς βρίσκουμε κάθε αποτέλεσμα. Αν και αποδείχτηκε εύκολη διαδικασία γιατί ήδη είχαν συνηθίσει από τη χρήση της κάρτας.  


                                    Τέλος, έφτιαξαν το εξώφυλλο. 

                                     Έκοψαν, κόλλησαν και χρωμάτισαν τα τμήματα που πηγαίνουν δεξιά και αριστερά στα πορτάκια του.
                                     Αφού ολοκλήρωσαν τη διαδικασία τους έδειξα τον τρόπο που μπορουν να το χρησιμοποιήσουν και τα άφησα να το επεξεργαστούν!

                                     Το πήραν στο σπίτι τους με πολύ περιφάνεια κι εγώ ελπίζω να το κρατήσουν και να τα βοηθήσει!






                                    Το εκτυπώσιμο υλικό για το lapbook θα το βείτε εδώ:




                                    1 σχόλιο:

                                    1. Γεια σας .Προσπαθω να αγορασω καποιο υλικο για την προπαιδεις αλλα υπαρχει πρόβλημα.

                                      ΑπάντησηΔιαγραφή