Τα τελευταία χρόνια, συνηθίζω την Παρασκευή, πριν το τριήμερο της Αποκριάς, να το αφιερώνω σε δραστηριότητες σχετικά με την Καθαρά Δευτέρα που έπεται. Ανάμεσα στις δραστηριότητες αυτές είναι να βγούμε έξω, να κάνουμε πικ νικ με σαρακοστιανές λιχουδιές, να πετάξουμε χαρταετό και να εξηγήσουμε γιατί γίνεται το καθετί με ένα κάπως βιωματικό τρόπο.
Στην φάση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που διανύουμε, αυτό δεν είναι εφικτό. Γι' αυτό σκέφτηκα να δημιουργήσω κάποιες δραστηριότητες έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας μέσα από πίνακες ζωγραφικής.
Σκοπός του μαθήματος ήταν, οι μαθητές:
- να έρθουν σε επαφή με την τέχνη μέσα από πίνακες ζωγραφικής και τη μουσική.
- να περιγράφουν τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας.
- να αναφέρουν τροφές που καταναλώνουμε την Καθαρά Δευτέρα.
- να εξηγούν γιατί νηστεύουμε.
- να συνεργαστούν.
- να συντάξουν ένα μικρό κείμενο.
- παρουσίαση σε ppt
- τα break out rooms της πλατφόρμας ΒΒΒ
- οι κοινόχρηστες σημειώσεις (μια μορφή συνεργατικού εγγράφου) της πλατφόρμας ΒΒΒ
- η δημόσια συνομιλία της πλατφόρμας ΒΒΒ
- E-me blog
- 3 διδακτικές ώρες τηλεκπαίδευσης για σύγχρονες δραστηριότητες
- 2 διδακτικές για ασύγχρονες δραστηριότητες και ολοκληρώνουν ασύγχρονα την δραστηριότητα ζωγραφικής
1η ώρα σύγχρονων δραστηριοτήτων
Τα παιδιά περίμεναν εδώ και αρκετές μέρες τις απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα και ήταν υποψιασμένα ότι ίσως κάτι διαφορετικό να συνέβαινε στο μάθημα της Παρασκευή και όχι το συνηθισμένο μας πρόγραμμα. Οπότε αποφάσισα να ξεκινήσω το μάθημα με το ορχηστρικό κομμάτι "Χαρταετοί" του Μίκη Θεοδωράκη.
Για παιδιά Β τάξη δημοτικού, τα κείμενα που ετοίμασαν είναι ικανοποιητικά, δεδομένου ότι δούλεψαν μόνα τους. Μεγαλύτερα παιδιά θα μπορούσαν να ετοιμάσουν πιο πλούσια κείμενα, ανάλογα την ηλικία και το επίπεδό τους ή μικρότερα παιδιά θα μπορούσαν να ετοιμάσουν προφορικά το κείμενο και η δασκάλα τους να το γράψει.
Το κείμενο των παιδιών, μπήκε στο blog της κυψέλης μας στην πλαφόρμα e-me: Τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας
Η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα να είχαν πιο ενεργό δράση στη μεταφορά του κειμένου τους στο bog της κυψέλης, και να μην το κάνω εγώ. Όμως, ακόμα δεν έχουν τόσο μεγάλη ευχέρεια με τη χρήση της τεχνολογίας. Είναι κάτι που θα δοκιμάσουμε να το κάνουμε στο μέλλον.
(Η πλατφόρμα ΒΒΒ δεν έχει πρόβλημα λήξης του χρονικού ορίου οπότε δεν κλείνουμε την εικονική τάξη όταν τελειώνει μια διδακτική ώρα κι έτσι τα κείμενα των παιδιών παρέμειναν στις κοινόχρηστες σημειώσεις της τάξης.)
Αυτή ήταν η υπόσχεσή μας ότι θα νηστέψουμε αυτή τη Σαρακοστή!
3η ώρα σύγχρονων δραστηριοτήτων
Δυστυχώς, δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε αυτή την ώρα γιατί δεν είχα υπολογίσει σωστά τον χρόνο αρχικά. Παρ΄ όλα αυτά θα το ολοκληρώσουμε με πρώτη ευκαιρία.
Σε αυτή τη φάση, οι μαθητές ακολουθούν τις οδηγίες της τελευταίας διαφάνειας της παρουσίασης για να φτιάξουν την κυρά Σαρακοστή, το ημερολόγιο της νηστείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου